BEZGLUTENOWA, CIECIERZYCA, DIETY, KOLACJA, OBIAD, PAPRYKA, POSIŁKI, PRZEKĄSKI, PRZEPISY, SKŁADNIKI, SUSZONE POMIDORY, SZCZYPIOREK, WARZYWA, WEGAŃSKA, WEGETARIAŃSKA

Hummus w trzech smakach

Ilość: 4-5 porcji
Czas przygotowania:  20 min + 3,5 h gotowania cieciorki
Składniki:
– 1 puszka cieciorki lub 400g suchej ciecierzycy
– 2 łyżki sezamowej pasty tahini
– sok z połowy cytryny
– 2 ząbki czosnku
– 2 łyżki oliwy z oliwek lub oleju z pomidorów
– zimna woda
– 1/2 łyżeczki zmielonego kuminu rzymskiego
– 1/3 łyżeczki różowej soli himalajskiej lub morskiej
– szczypta świeżo mielonego pieprzu
Dopraw do smaku:
– 10 suszonych pomidorów ze słoika
– 2 łyżki oleju z pomidorów
– pęczek szczypiorku
– papryka czerwona oraz przyprawy: papryka ostra i słodka

Przygotowanie:
1. Cieciorkę odcedzamy z zalewy (zalewę można wykorzystać do przygotowania majonezu -> sprawdź) lub (jeśli używamy suchego ziarna) zalewamy zimną wodą i zostawiamy na noc. Następnego dnia odcedzamy, zalewamy świeżą wodą i gotujemy przez 3,5h. Odcedzamy i zostawiamy do przestudzenia.
2. W jednym naczyniu umieszczamy cieciorkę oraz wszystkie podstawowe składniki (poza wodą i oliwią) i blendujemy na gładką masę.
3. Podczas blendowania dodajemy stopniowo zimna wodę i oliwę do momentu uzyskania kremowej konsystencji hummusu.
4. Doprawiamy solą i pieprzem wg uznania.
5. Dzielimy na trzy części: do pierwszej dodajemy suszone pomidory i blendujemy, do drugiej dodajemy posiekany szczypiorek, trzecią wzbogacamy o pieczoną zblendowaną paprykę oraz paprykę w proszku (ostrą i słodką).
6. Hummus podajemy ze świeżym pieczywem oraz surowymi warzywami (marchewka, ogórek, papryka itp.).

6 Comments on “Hummus w trzech smakach

  1. Dobrze, że wpadłam do Ciebie i trafiłam na ten przepis – od jakiegoś czasu myślę nad tym, żeby samej robić hummus 🙂 Te ze sklepu nie smakują mi nigdy, za to jak jem u znajomych, którzy własnoręcznie wykonują hummus, mmm… pycha 🙂 Szkoda, że ciecierzyce trzeba tak długo gotować 😉

    1. My też nie przepadamy za tym hummusem ze sklepu, wydaje się za kwaśny. Zachęcamy do spróbowania z cieciorki w puszce jeżeli nie ma tak dużo czasu na gotowanie go 🙂 Smakuje podobnie, a robi się go zaledwie w 15 minut 🙂

  2. Zawsze w lodówce! Widzę, że to nie tylko moja ulubiona pasta? 😉 Do klasycznego przepisu ja dodaję jeszcze zmieloną kolendrę (kolendra i kumin bardzo ułatwiają trawienie, co jest istotne przy fasolowatych) i odrobinę majeranku.
    No i oczywiście, zawsze robię z namaczanej ciecierzycy. Ta z puszki się nie umywa, jeśli chodzi o hummus!

    1. Z kolendrą jeszcze nie próbowałyśmy, ale koniecznie musimy to nadrobić! 🙂 Wg nas hummus z cieciorki z puszki również jest smaczny i można go przygotować na szybko 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *